Olen ollut täältä pois tovin. Olen pahoillani. Kolme viikkoa on ollut jatkuvaa kipua alavatsassa. Kävin lääkärissä, mutta en sieltä mitään selvää vastausta saa, jotain epämääräistä kystista, endometrioosista ja nesteestä munasarjojen ympärillä.

    Kipukynnykseni on korkea, sen tiedän. Tämä kipu vaan on hermoja raastavaa ja erittäin voimia kuluttavaa. Ennen onneksi kivut tulivat esim. päiväksi kovana, joka oli paljon parempi. Nyt siis jatkuva kipu... Välillä en jaksa enää kuunnella sitä ja tiuskaisen pari kertaa ukolle jonka jälkeen yleensä tulee itku ja tuumaus etten jaksa kuunnella tuota enää. Varmaan taas palaa vatsakalvot ja poksahtaa munuaiset ja maksa, sen verran kuluu kipulääkkeitä eri kategorioista. Tuntuu kyllä ettei nekään juuri auta.

    Ukkeli saa kohta lopputilirahansa, varaan heti yksityiselle klinikalle ajan. Olen päättänyt että nyt tästä jatkuvasta vaivasta vaivaan kulkemisesta tulisi loppu. (Arvatkaa kuinka monasti aiemmin olen saman päättänyt?) Onneksi minulla on hyvä vakuutus, jonka äiti on tajunnut ottaa joskus ollessani lapsi. En olisi mitenkäänpäin selvinnyt kaikista lääkärikustannuksista! Toivottavasti tähän tulisi jotain muutosta.

    Järki alkaa luisua korvista ulos. Ulkona on kauniit ilmat ja pihassa niin paljon kaikkea tehtävää. Sattuu vaan niin ettei oikein pysty keskittymään mihinkään. Se vituttaa kaikista eniten!